de ombudsfunctie
Medewerkers van Inghelburch streven naar een zo goed mogelijke begeleiding en behandeling van zowel de revalidant als de personen die voor de revalidant belangrijk zijn. Toch kan het gebeuren dat bepaalde verwachtingen niet worden beantwoord en je een vraag, probleem of klacht hebt.
Dergelijke zaken worden het best opgelost door in gesprek te gaan met je (ergo)therapeut, arts of een andere medewerker van Inghelburch. Indien dit voor jou onvoldoende is, kan je een (schriftelijke) klacht indienen
(de klachtenprocedure vind je terug in de onthaalbrochure).

Je kan je ook richten tot de onafhankelijke ombudsdienst geestelijke gezondheidszorg (OOGG). De contactpersoon voor ons centrum is Justine Wijnhoven. Meer informatie is terug te vinden bij OOGG. De ombudspersoon zal luisteren, de vragen ernstig nemen en samen met de vrager zoeken naar de beste oplossing. Uiteraard blijven het gesprek en de verstrekte gegevens volledig vertrouwelijk en anoniem. De ombudspersoon zal nooit zonder toestemming verdere stappen ondernemen.
Indien je niet tevreden bent over de werking van de ombudsfunctie, kan je jouw vraag wenden tot het Vlaams Agentschap Zorg & Gezondheid.
Chatten met de externe ombudsdienst
De ombudsdienst is ook bereikbaar via chat. Deze chat wordt steeds bemand door een onafhankelijke ombudspersoon die hiervoor opgeleid is. Indien verdere opvolging nodig is geeft de ombudspersoon met toestemming van de aanmelder, de aanmelding door aan de bevoegde ombudspersoon van de voorziening.
De chat is elke weekdag geopend van 16.00 tot 18.00 uur.